Äntligen! Har lärt mig reglerna om Tilde och Accenten i Spanskan!

Sitter här och dricker mate, som hjälper mig myyyycket med koncentrationen... och fattar så mycket mer om Spanska språket nu, när jag lärt mig reglerna om tilde och accenten. Alltså var man sätter den lilla apostrofen alternativt vilken vokal i ett ord man ska sätta kraften i om ordet inte har en tilde.
 
Känns riktigt bra! Jag känner att jag är riktigt nära nu att det hela släpper i huvudet och kommer snart vara flytande i Spanska. Jag har redan haft många konversationer med folket här, även om jag pratar väldigt långsamt och säger fel i böjningen av verben, så förstår de mig.
 
Men har också lärt mig reglerna om att böja regulera verb så snart så...
 
Nu blir det dags för mig att baka svenska chokladbollar åt folket här i Uruguay!
1 Marlene S.R:

skriven

duktigt:)

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden