Earth Hour och mitt nya inköp - min första Mate!

Vi firade Earth Hour med ljus format som "60", vilken kliché... haha, men ville underhålla mig själv under timman så jag började forma nummer 60 för skojs skull. Katterna gillade ljusen iallafall...
 
 
Något annat jag gjorde igår var lite shopping... köpte min första egna mate-kopp, och en snygg bombilla (metall-sugrör med filter). Mate-koppen är gjord av en urgröpt gurkväxt(torkad) med mörkrött läder runtom.
På bilden har jag fyllt min mate med fuktigt yerba té som ska stå över natten för att koppens väggar behöver suga upp yerban. Annars smakar det inte så gott i början. Men imorgon ska jag kunna dricka mate ur min egna kopp!
Mina favoritfärger är rött och svart så denna färgen är perfekt för mig.
 
Och åt lite chokladägg i tidiga påsktider...

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden