Blä! Asså jag måste skaffa bättre självkänsla... Jag MÅSTE!

Jag har en illusion, illusionen är att jag TROR att jag älskar mig själv. Jag tror att jag är störst, bäst och vackrast! Men så fort jag är bland andra människor, så faller allt det. Jag följer skådespelerskor som jag tycker är fula eller har skavanker, osv... bara för att peppa mig själv. De ser ut så där men ändå kan de göra alla dessa filmer. Då borde jag också kunna det.
Rädslan hindrar mig ofta. Men jag åkte faktiskt till Hollywood och stod på scenen framför kanske 100 personer, fastän jag har scenskräck. Jag blev validerad. Jag kom till semi-final och fick 3-4 agenter/managers på fall. Men det spelar ingen roll, det hjälper inte ett dugg.
Plus, att det är omöjligt att ta sig till USA på kort varsel eller på några månaders framförhållning. Om inte jag får jobb där och arbetsgivarna vågar satsa på mig. Men det gör de oftast inte. Här i Sverige kommer jag ingenstans. Svenska filmskapare är så jäkla BS! Plus att allt är hundra gånger svårare i Sverige, eftersom ingen vågar satsa på en.
Enda gången jag kommit vidare på en riktig audition var Andra Avenyn, innan den hade startat, jag var ju med från första avsnittet. Men slutade efter ca 1 år. Kan fatta nu i efterhand varför de tog in mig, de var ju inte precis talangfulla skådisar i serien överhuvudtaget. Förutom Alicia Vikander, men det var en lyckostöt för SVT's del, hon hade inte gjort något tidigare, såklart hon tog jobbet.
I slutändan, är Upp till Kamp den bästa produktionen, min allra första. Och... "The first cut is the deepest" såklart. Var så depp, när den var över. Plus att Sverrir Gudnason var ju så himla snäll. Alla var underbara på den produktion. Det var bara kärleken till filmen som existerade.
1 Julia (Fotoblogg):

skriven

Vill du ha en .se domän istället för blogg.se? Det är enkelt, roligt och gratis! :D Kolla in den här sidan: http://www.gratisdoman.se/Register.asp?r=3521



Mvh Julia

2 Anna T:

skriven

Sorry om jag är dum men vad betyder "Svenska filmskapare är så jäkla BS! "?



Ge aldrig upp!



// Svensk filmskapare

3 felicia:

skriven

har fått den fantastiska äran att hålla alla krossade hjärtans dag tävling i samarbete med blogg.se.

Varför inte delta du också? Det krävs inte mycket, och priset är finfint!



direktlänk: http://fotokobran.se/2011/november/alla-krossade-hjartans-dag-tavling.html#comment

4 Ellen:

skriven

Vill du vara med och tävla om ett "Komma över krossat hjärta"-kit på min blogg? :)

I så fall hittar du tävlingen här: http://ttypisktellen.blogg.se/2011/november/tavling-alla-krossade-hjartans-dag.html

5 Des:

skriven

Tävling uppe nu, allt du ber om ska du få! Delta gärna. Ju fler förslag desto roligare! :) Första uppdraget spelas in idag :D

6 julia clevler:

skriven

Hejsan. Jag tänkte bara berätta att det nu är absolut sista chansen att medverka i tävlingen på min blogg, där du kan vinna ett alla krossade hjärtans dag kit värt 600kr. Missa inte att anmäla dig du också! http://magnific.se/2011/november/utkast-nov-1-2011-1.html



Julia

www.magnific.se

7 HollywoodDiamond:

skriven

Hej! fin blogg!



(ps! tävla om sf presentkort hos oss och få bloggreklam)

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden