Mitt år 2013 i Los Angeles' rockvärld i bilder!

Jag flyttade till Los Angeles i December, 2012. Och vilket äventyr 2013 skulle bli! Bortsett ifrån de flesta andra Svenskar i Los Angeles, är jag varken en party-tjej eller mode-tjej. Jag är en barnslig film-tjej, författar-tjej och rock-tjej! Tänkte göra ett långt inlägg nu med allt som finns på bild av mitt år 2013 i LA's rock och filmvärld. Men varning för alla de sockersöta bilderna med min kärlek, trummisen i ett rockband som jag träffade på den världskända rockbaren Rainbow.
 
JANUARI
Jag träffade Ryan Gosling och Alyson Hannigan, som är stora favoriter för mig, men tyvärr har jag inte bilder på detta. Och jag flyttade till en lägenhet på 3rd Street i Santa Monica.
Snygg stavning på mitt namn. Janilee – Jamely?
 
 
 
FEBRUARI
Jag började på Santa Monica College.
 
En jordnöttstårta med bacon i? (Jag är vegetarian, yuck)
 
Baby-kondomer?
 
MARS
 Jag fyllde 22 år och gick ut för första gången på riktigt i L.A. till rockbaren Rainbow Bar and Grill på Sunset Strip, som var en sjuk upplevelse. Min födelsedagsönskan var att lära mig spela trummor och lära mig spanska.
Min födelsedag
Porrkungen Ron Jeremy på Rainbow
Köpte ett elektroniskt trumset i födelsedagspresent till mig själv
 
APRIL
Jag träffade mitt livs kärlek på Rainbow! Han kunde ingen engelska alls men via Google Translate i mobilen lovade han mig att lära mig trummor och prata spanska, önskningarna jag hade gjort en månad innan. Ett tecken från Universum? Och vi blev helt exklusiva ifrån den första dagen vi träffades.
Bandet med min kärlek som trummis
 
En knarkarkvart jag hamnade i som "efterfest" med sopptunnorna INNE i köket!
 
MAJ
 Jag blev utkastad ur rummet jag hyrde i Santa Monica och flydde till min kärlek och var hemlös ett tag och fick sova på golvet hos en gemensam vän i West Hollywood. Fick även bo i killarna från bandets rum i ett hus i Pasadena. Detta var en väldigt jobbig tid på året. Killarna var hatade mig och jag kände mig ensam och utanför. En dag lämnade jag min älskling när han sov och sprang ut på gatan och försökte försvinna. West Hollywood är stort, men av någon magisk anledning kom min älsking springandes på gatan, han hittade mig när oddsen var så små. Och vi delade den dagen en fantastisk dag som var så viktig för vår framtid och vår kärlek. Jag blev mer stark efter den dagen.
 
Knäppa Fede, sångaren/bassisten i bandet
 
Min syn i baksätet för det mesta – Fede och Lucas
 
JUNI
Denna tiden gick jag på mycket konserter med bandet och spenderade mycket tid med min kärlek, och fick många nya erfarenheter i livet. Jag var heller inte hemlös denna perioden. Men vad som var jobbigt med denna månaden var att min älskling lämnade av mig på flygplatsen för att åka tillbaka till Sverige och han skulle snart kanske bli deporterad så vi visste aldrig om vi skulle ses igen. Någonsin.
Första officiella bilden vi tog tillsammans
 
Sista showen jag fick se med killarna tillsvidare. Snyft!
 
Ett FAIL övergångställe i Park La Brea, West Hollywood
 
Random sak man kan se i ett skyltfönster i The Grove, West Hollywood
 
Sova på golvet är i Hollywood när man är fattig
 
Jetlaggad i Sverige
 
JULI
Spenderades i Sverige, jag jobbade och saknade min kärlek väldigt, väldigt mycket. Och den gjorde han också. Han fick åka tillbaka till sitt land. Vi spenderade all tid på facebook chatten med varandra.
Rock n Roll, on top of the world
 
 
AUGUSTI
Jag gjorde en näspiercing och åkte tillbaka till Los Angeles och bodde vid Sunset Strip hos den galna Amerikanska vännen, Jenna, som var gemensam till mig och bandet. Såklart var jag ensam, min kärlek var borta! Men den glada nyheten var att Marla en annan Amerikansk gemensam vän hade hittat en rik man som sponsrade hela bandets biljetter till att komma tillbaka till Los Angeles eftersom hennes egna kärlek var gitarristen i bandet. Jag och Marla spenderade mycket tid tillsammans med det som connectade oss som var kärleken till dem här killarna i bandet, som vi saknade så otroligt mycket. Det var mycket tårar, minnen och skratt. Och hon blev som en extra mamma åt mig den tiden.
Min icke-muskulös bikinikropp
 
Så L.A. tabletter, choklad, smink och solglassögon, right?
 
 
SEPTEMBER
Killarna kom tillbaka. Det var sjukt nervöst att se min kärlek igen efter tre månader(utan video chatt eller telefonsamtal ska ni veta) ifrån varandra. Vi tre tjejer – jag, Jenna och Marla – hämtade upp killarna i en limousine till deras överraskning och det blev champagne. Det första Fede gjorde var att gifta sig i Las Vegas. Jag och min älskling flyttade direkt ihop på heltid in i Jenna's lägenhet.
 Jag var så lycklig igen!
Whiskey a Go-Go och Sunset Strip - Home, Sweet Home
Min Hajen-klänning, ett inside joke jag och min älskling har. Då jag är fisk i stjärtecknet så blir jag till en haj ibland.
Fantastisk bakfylle-shot från juicebaren i West Hollywood
Min fantastiska fattigmans säng utan madrass
Min nya Ombre
Marla förbereder sig inför hemkomsten av våra älsklingar
Så kom bandet tillbaka!!!
Party i Limon
 
OKTOBER
Steel Panther och The Pretty Reckless. Jag blev också påkörd av en kändis – Serena's lillebror från "Gossip Girl" – det var en rätt sjuk upplevelse, men roligt också. Sedan var det Halloween på Universal Studios med min älskling som var så sjukt roligt att jag bara längtar till nästa Halloween.
The Pretty Reckless!
 
 
 
NOVEMBER
Första thanksgivingen med LA familjen – Marla, Lucas, Jenna, jag och min älskling. Och så katten också.
Turkey-baby
Ninja Turtle face
Levde mig in i min karaktär som alkoholiserad, mordisk fru(det är ice tea i flaskan)
Älsklingen hjälpte till i mitt rollförberedande
Våran tjocke roommate
 
DECEMBER
Marla och Lucas gifte sig nu också på Fredagen den 13:de. Jag fick A i min skådespeleri-kurs på skolan och mycket hyllningar från min lärare och klasskamrater. Vilket var en stor bekräftelse för mig som skådespelare då det inte precis var en lätt klass. Jag hamnade också på "Dean's Honor List" på Santa Monica College för att betygen var tillräckligt höga. Jag firade julafton med min kärlek på ett fantastiskt hotell i Las Vegas. Efter jul flyttade vi hem till makarna Fede och Lauren, i West Hollywood. Nyårsafton firades, fattiga som vi var, hemma med Fede och Lauren. Det var rätt lugnt och skönt att bara äta och stanna hemma med personen jag älskar mest på jorden.
Den vackra nygifta bruden – Marla. Älskar henne! Bröllopsfest på Rainbow!
Våran bröllopsgäst bild
Jag som tjockis <3
Kitty ville inte att vi skulle flytta ut
Julhälsning från mina hundar hemma i Sverige
 
 
 
JANUARI – IDAG
Jag hade en svår början på året. Absolut inga pengar kvar. Min mamma hamnade på sjukhus och fick blodtranfusion. En vecka senare fick jag avliva min 11-åriga hund VIA SKYPE när jag bara hade 2 veckor kvar innan jag skulle får träffa henne efter 5 månader borta. Bandet har börjat spela mycket igen och får mycket hyllningar från publiken. Blir allt mer populära i Los Angeles. Vi har gratis hyra i ett fantastiskt hus. Jag åkte tillbaka till Sverige för en kort period men saknar min hund otroligt mycket.
 
Vila i Frid, min älskling
2002-2014
 
 

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden