Top 10 regissörer för mig!

1. Clint Eastwood "Million Dollar Baby"
2. Joss Whedon "Buffy"
3. Martin Scorsese "Taxi Driver"
4. Darren Aronofsky "Black Swan"
5. Zack Snyder "Sucker Punch"
6. M. Night Shyamalan "Sixth Sense"
7. Tim Burton "Big Fish"
8. Catherine Hardwicke "Lords of Dogtown"
9. Quentin Tarantino "Kill Bill"
10. Stanley Kubrick "Dr. Strangelove"
Värdiga att nämna: Sean Penn, Mel Gibson, David Fincher
Populär regissör jag inte gillar: Woody Allen
Inget könsdiskriminerande bara för att det är mycket, mycket mer män än kvinnor som gör filmer som faller i min smak. Det är så synd att få kvinnor vågar tänka utanför boxen. De kör mest på rom-coms som jag hatar, och mycket dramor. Catherine Hardwicke's dramor gillar jag dock, speciellt Lords of Dogtown ;)
De första tre är exakta, i ordning för vad jag tycker, men sedan är de återstående ungefär på samma plats i mitt hjärta.

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden