Illuminati 101

Jag har läst om Illuminati och relaterade grejer, i flera år, så långt jag kan minnas. Till och med som liten, innan internet, visste jag att det var fel på regeringen och samhället.
Nu när konspirationsteorier har blivit "the cool new thing", tänkte jag berätta lite mer om det, eftersom det inte bara handlar om trianglar och mind control. Som jag hört folk på stan snacka.
Illuminati finns i allting, ifrån vattnet du dricker, havet du badar i, musiken du lyssnar på, filmerna du ser på, offentliga människor du ser upp till, nyheterna. Man bör inte känna sig säker ifrån dem vad man än gör.
Men jag tänkte göra den här lektionen lite roligare än bara text-babbel. Ni ska få lyssna på lite populära låtar som handlar om illuminati, NWO eller liknande, detta är låtar ni lyssnat som galningar på på radion, så inga konstiga, okända hiphop-låtar ifrån tidigt 90-tal.
Filmtips:
* The Good Shepherd
* Fight Club
* In Time
* Matrix
Speltips:
* Vampire The Masquerade: Bloodlines
* Dreamfall: The Longest Journey
Illuminati i en film ifrån 80-talet. Väldigt bra video!

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden