Glad Påsk!

Här i Uruguay firar dem inte påsk som oss i Sverige. Det mesta är stängt hela veckan och många åker på semester/har ledigt. Vet inte om det är någon speciellt firande med familjen, dock har de en liten festival liknande händelse. Man köper en biljett och går in på ett område med megamarknad, och mycket handgjorda saker och mat från landet. Där inne är det också lite dance och musik shower i latinamerikansk stil.
 
 
   
 
 
 
De har också en slags häst show, som är väldigt populär, vilken jag inte såg för jag kom dit senare på kvällen.
 
http://ceibal.elpais.com.uy/wp-content/uploads/2012/03/domas-uruguay.jpg
 
Denna veckan kallas Semana Criolla eller Semana de Turismo ("Criolla Veckan" eller "Turist Veckan")
 
 
GLAD PÅSK, SVERIGE!
1 Amanda Nordqvist:

skriven

Jag är på väg att åka till USA som au pair nu i höst, så kika gärna in på bloggen och följ med på mitt äventyr från början till slut!

2 Caroline:

skriven

Hej!
Vill du gå in på min blogg och ge mig lite tips och råd angående skådespeleri och auditions? :)

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden