Nu reser jag i Sydamerika!

Nu reser jag runt i Sydamerika. Mer specifikt: Montevideo, Uruguay. För att lära mig spanska street talk. Spanskan som de talar i södra sydamerika är väldigt annorlunda ifrån den traditionella spanskan.
CSN tyckte inte min spanska utbildning i Sydamerika var värdig då jag kan lära mig det språket i Spanien, Europa. Men gud, så fel dem har. Efter att ha lyssnat och lärt mig mycket av språket här redan, så är det så mycket snyggare en traditionell spanska.
Istället för att säga J där det är dubbel-L så säger dem ett shh ljud – vilket gör det till nästan som ett annat språk.
Och sättet de talar på är mer med italiensk attityd på grund av italiensk immigration under andra värld krigets tid.
 
Dricker nationaldrycken – Mate:
 
Äter nationalbakelsen – Alfajor:
 
Ciudad Vieja (Gamla Stan) med marknad:
 
En gåva från min kärlek. En blå uggla (mitt själsdjur). Hennes namn blir Azulita (Lilla Blå):
 

Kommentera här:

Reviresco - Rock n Roll livet i Hollywood Personligt
Jubileumsregattan.se Superblogs Bloggparaden